Strona główna » Jak grać coraz lepiej w golfa – granica 85 uderzeń błąd nr 4 – Etap IV
AKADEMIA GOLFA JAK GRAĆ LEPIEJ W GOLFA

Jak grać coraz lepiej w golfa – granica 85 uderzeń błąd nr 4 – Etap IV

 Jak grać coraz lepiej w golfa – granica 85 uderzeń błąd nr 4 – Etap IV

 

 

Etap 4
Ustawiasz 2 pro sticki jak pokazano na poniższym zdjęciu

Biały prostick jest ustawiony zgodnie z płaszczyzną swingu dla danego kija w taki sposób

 


czyli przechodzi on pomiędzy tułowiem na wysokości łokcia. Poziomy prostick jest jak pokazano na zdjęciu.

Po ustawieniu wykonujecie na jednym treningu 5 serii po 10 uderzeń w trochę wolniejszym niż normalny swing tempie.

Oczywiście kij nie może dotknąć żadnego prosticka.
Ćwiczenie to jest trudne !
Nie zniechęcaj się uderzeniami w prostick – to normalne na początku. Pokazuje to jak często nieprawidłowo zaczynasz Forward swing – górą ciała.
Ćwiczenie to wykonywane prawidłowo uruchamia pracę mięśni, które do tej pory nie pracowały. Trzeba im dać czas na wzmocnienie się i przerywać ćwiczenie natychmiast w przypadku nawet małego bólu.

Mam nadzieję, że systematyczne i niestety długotrwałe powtarzanie tych dwóch ćwiczeń, raz na zawsze nauczy Was prawidłowego przesunięcie i skrętu bioder.

 

Wreszcie jeden prosty i łatwy do skorygowania błąd (choć to długo trwa), który niestety jest bardzo, bardzo powszechny i to nawet u graczy z jednocyfrowym handicapem.
Tym błędem jest grip czyli chwyt kija.
Prawidłowy grip powinien wyglądać tak

Nie tak

 

 

Co jest bardzo powszechne.
Lewy kciuk jest całkowicie schowany, a obie linie tzw. V tj. zgięcia pomiędzy kciukami a palcami wskazującymi, pokazują na prawy obojczyk.
Należy BEZWZGLĘDNIE mieć prawidłowy grip !
To jest absolutna podstawa w dążeniu do lepszych wyników.

Jeżeli uda Ci się skorygować te 4 błędy to robienie green-in-regulation stanie się łatwe J
Zrobienie ich 4 czy 5 będzie dla Ciebie normą.


Grupa 2 – Trening Realnej Gry
Obecnie musisz popracować nad sytuacjami realnymi, takimi jak występują w normalnej grze. Trening TRG powinien w maksymalnym stopniu upodobnić Twoje uderzenia na driving rangu do gry na polu.
a. Na driving rangu uderza się jedną piłkę co kilkanaście sekund, a na polu co kilka minut.
b. Na driving rangu nie ma żadnych przeszkód, a na polu są drzewa, woda i bunkry
c. Na driving rangu uderza się gdzieś w przestrzeń, a na polu w bardzo konkretne miejsce
d. Na driving rangu nikt nie liczy żadnego wyniku, a na polu każde uderzenie ma swoją wagę
e. Na driving rangu uderza się kilkoma kijami długie uderzenia, a na polu po 1-3 uderzeniach jest chip, potem putting, rytm jest zupełnie inny

Trening TRG ma za zadanie zmniejszyć te różnice. Polega na maksymalnym symulowaniu sytuacji z gry i wyznaczeniu sobie celu, w sensie skuteczności, który należy realizować..

Wyjmij z torby wszystkie kije prócz puttera czyli 13.
Uderz nimi 1 serię całkowicie losowo, mieszając wedge, irony i woody i każdym kijem uderzając tylko raz. Uderzasz albo na konkretne cele dla każdego kija, albo w „korytarz” o szerokości od 30 do 40 m. Czas pomiędzy poszczególnymi uderzeniami powinien wynosić minimum 30 sekund i do każdego uderzenia przygotuj się jak do tego na polu, tj. wykonaj pełną rutynę przed uderzeniem.
Odbij w ten sposób 30-40 piłek i będzie to bardzo cenny trening.
Jeżeli piłka poleciała dokładnie na cel lub w „korytarz” i na odległość adekwatną dla danego kija otrzymujesz 2 punkty.
Jeżeli piłka poleciała prosto w kierunku celu, ale na odległość mniejszą niż odpowiednia dla danego kija, to otrzymujesz 1 punkt.
Jeżeli piłka wyleciała z „korytarza”, poleciała kompletnie w bok, zrobiła slice, hook itp. to odejmujesz 2 punkty.
Twoim zadaniem jest zdobycie maksymalnej liczby punktów.
Każdy wynik poniżej 13 punktów jest nieakceptowany, a wynik 26 to bardzo dobry poziom gry. Ćwicz to dopóki nie osiągniesz wyniku minimum 13, a potem na kolejnych treningach przekraczaj swoje rekordy.


Grupa 3 – Zadaniowy Trening Realnej Gry
Ten trening powinien być wykonany z trawy. Może być wykonywane również z maty, ale gdy trawa jest dostępna, to zawsze z trawy.
W treningu stosujesz wszystkie kije ale nie wszystkie za jednym razem. W trakcie jednego treningu nie jest możliwe przepracowanie ich wszystkich. Wybierasz więc 2 lub 3 kije np. wedge 56, i7 i driver lub i9, i 5 i wood itp. Ważne jest abyś przepracował wszystkie kije.
Dla każdego kija wyznaczasz hipotetyczny green (na niektórych drivingach są rzeczywiste) w odległości adekwatnej dla danego kija np. 110m dla irona 9. Ten green powinien mieć wymiary ok 20m x 20m.
Następnie zaczynasz uderzać piłki starając się trafić w ten green. Dla drivera i ewentualnie wooda powinien to być „korytarz” o szerokości nie większej niż 40m.
Dla każdego kija którym trenujesz powinieneś uzyskać 10 pkt według zasad opisanych poniżej.
Są 3 poziomy trudności tego ćwiczenia i co z tego wynika 3 sposoby liczenia punktów.

Poziom podstawowy
Każde trafienie w green to +1 pkt, a nietrafienie 0 pkt.
Dla drivera i ewentualnie wooda to trafienie w „korytarz”

Poziom trudny
Każde trafienie w green to +1 pkt, a nietrafienie -1 pkt.
Dla drivera i ewentualnie wooda to trafienie w „korytarz”.

Poziom bardzo trudny
Każde trafienie w green to +1 pkt, a nietrafienie -2 pkt.
Dla drivera i ewentualnie wooda to trafienie w „korytarz”

Jeżeli każdym z w/w kijów jesteś w stanie zdobyć 10 punktów na Poziomie bardzo trudnym, to Twoja skuteczność trafiania w green jest bardzo dobra.
Na kolejnych treningach ćwiczysz głownie te kije, którymi nie możesz uzyskać 10 pkt.
Jeżeli w dalszym ciągu to nie wychodzi, to wracasz do treningu techniki. Podobnie jeżeli w trakcie treningu osiągasz -10 pkt. Oznacza to, że Twoja skuteczność danym kijem jest bardzo mała.

Grupa 4 – Gra Treningowa na Polu
W przypadku doskonalenia swojej długiej gry możesz zagrać następującą Grę Treningową na Polu. Wybierz tylko takie kije którymi masz pewność uderzeń np. irony i wedge ale tylko do irona 7 lub nawet 8.
Obejrzyj dokładnie score kartę danego pola i wyznacz takie tee (mogą być również czerwone), z których masz teoretyczną możliwość zawsze trafienia w green w ilości uderzeń green-in-regulation +1 uderzenie, albo nawet na par 3 czy krótszych par 5 w green-in-regulation.
Dotąd graj na tym polu w ten sposób aż nie będziesz psuł żadnego uderzenia tymi kijami i będziesz osiągał wyniki w okolicach 88 uderzeń na 18 dołkach lub 44 uderzeń na 9 dołkach grając do irona 7.
Wtedy stopniowo włączaj dłuższe kije w drivera włącznie, ale zawsze jeżeli po włączeniu kolejnego kija robisz wynik gorszy (błędy) to wróć do poprzedniej konfiguracji kijów.

Stosując systematycznie opisane powyżej 4 grupy treningów powinieneś z czasem przełamać granicę 85 uderzeń.

Krzysztof Czupryna

Autor książek: "Skuteczna gra w golfa", "Jak dojść do handicapu 0"
SAM Putt Instructor Level 3
Organizator szkoleń golfowych Target54
Autor i prowadzący szkolenie Instruktorów Golfa PZGolf
Członek PGA ASIA

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj aby dodać komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

SKLEPY GOLFOWE

Krzysztof Czupryna

Autor książek: "Skuteczna gra w golfa", "Jak dojść do handicapu 0"
SAM Putt Instructor Level 3
Organizator szkoleń golfowych Target54
Autor i prowadzący szkolenie Instruktorów Golfa PZGolf
Członek PGA ASIA