Opis generalny programu StrokeValue ®

Program StrokeValue® jest profesjonalnym program do pracy nad poprawą swojej gry w golfa.
Nie służy do rejestracji wyników typu score card, służy on do określenia swoich słabych i mocnych stron w grze w golfa i pracy nad nimi. StrokeValue® nie jest programem ułatwiającym wpisywanie wyników !

Głównym celem programu jest wyróżnienie tych elementów gry danego zawodnika, które wymagają pracy tj. korekty technicznej, treningów itp. Program również określi te elementy gry, które w danym momencie są na dobrym poziomie i nie wymagają specjalnych korekt czy treningów. Powyższe cechy programu StrokeValue® są niezwykle istotne do zrozumienia dla golfistów, którzy go stosują. Przeznaczony jest on dla umotywowanych graczy, którzy periodycznie chcą określać te elementy swojej gry, nad którymi muszą więcej pracować i te, które wymagają jedynie treningów podtrzymujących.

Aby efektywnie określić słabe i mocne elementy swojej gry, należy zarejestrować w programie StrokeValue® minimum 3 gry na 18 dołkach. Rejestracja 5 gier da znacznie pełniejszy obraz, gdyż powinny w ich trakcie wystąpić wszystkie elementy gry w golfa (bunkry, uderzenia typu recovery itp.) Jednak nawet rejestracja jednej gry daje ogólne wskazówki co do mocnych i słabych stron danego gracza. Kontrolę swojej gry przy pomocy programu StrokeValue® należy przeprowadzać co 3-4 miesiące, oczywiście w międzyczasie prowadząc korektę i treningi elementów które tego wymagają.

Program StrokeValue® sam wyróżnia następujące elementy gry w golfa – Tee shot, Długa gra, Długi pitching, Krótki pitching, Chipping, Bunkier green, Bunkier fairway, Putting długi, Putting średni, Putting krótki, Recovery shot.

W zakresie każdego z tych elementów program dokonuje oszacowania poziomu gracza w stosunku do średniej graczy PGA Tour pod względem odległości oraz celności.
Jest to główne zadanie programu StrokeValue® – określenie słabych i mocnych elementów gry danego zawodnika. Następnie na tych stronach podpowiemy Ci jak ćwiczyć te elementy Twojej gry które są Twoją słabą stroną.

Założenia teoretyczne programu StrokeValue ®

Program StrokeValue® został stworzony w oparciu o koncepcję Marka Broadie tzw. „Zyskanych i straconych uderzeń” (strokes gained and lost). Powstała ona w rezultacie kilkuletniej analizy gier i statystyk graczy PGA Tour i jest stosowana obecnie w oficjalnych statystykach PGA Tour. Jest to najnowsza i najbardziej wiarygodna koncepcja określająca rzeczywisty poziom gracza, jego słabe i mocne strony.

Koncepcja ta określa gdzie dany gracz „zyskuje”, a gdzie „traci” uderzenia w stosunku do średniej graczy PGA Tour. Odpowiada więc ona na kluczowe pytanie – „Które elementy gry danego gracza są lepsze niż średnia PGA Tour, a które gorsze ?”.
Po tego typu analizie gracz wie, które elementy powinien ćwiczyć więcej, a które mniej. Jako ciekawostke i fakt można podać, że Tiger Woods w latach gdy całkowicie dominował PGA Tour zyskiwał średnio stosunku do reszty graczy PGA Tour dwa uderzenia na rundę dzięki swojej długiej grze i jedno uderzenie dzięki swojemu puttingowi.

Podstawowe zalety programu Stroke Value i koncepcji „zyskanych i straconych uderzeń” w stosunku do innych programów do rejestracji gier.

Na rynku istnieje wiele programów które obliczają wyniki gry i tzw. statystyki statyczne czyli np. ilość green-in-reguation, procent wbitych puttów z 6 stóp, procent scramblingu itp.
Programy te stosowane są nie tylko przez graczy amatorskich ale również przez gracy zawodowych.
Cały problem tych programów i statystyk które dostarczają polega na tym, że:

  1. Nie odzwierciedlają rzeczywistego poziomu gracza
  2. Nie wiadomo co tak naprawdę ćwiczyć aby zrobić postęp w grze

Spójrzmy na statystyki statyczne obecnego (grudzień 2014) numeru 1 na świecie Rorego McIlroya.
 W 2014 był on na:

  • 6 miejscu w green-in-regulation (69%), a pierwszy Alexander Levy (81% GIR) numer 52 na świecie
  • 3 miejscu w driving distance, pierwszy był Bubba Watson numer 4 na świecie, a czwarty JB Holmes numer 65 na świecie
  • 108 miejscu w driving accuracy, a pierwszy David Toms numer 169 na świecie
- 137 miejscu w „Total 1 putt 5-10 stóp” kluczowej statystyce puttingu, a pierwszy Stuart Appleby numer 128 na świecie
  • 143 w „Total 1 putt mniej niż 5 stóp”, a pierwszy Brian Harman numer 85 na świecie

I tak dalej i tak dalej…

W ogóle ciężko znaleźć jakąkolwiek statystykę statyczną, w której numer 1 na świecie jest pierwszy lub drugi. Tak więc statystyki statyczne w żaden sposób nie odzwierciedlają jego czołowej pozycji w rankingu, czyli jakości jego gry.

Natomiast zastosowanie koncepcji „zyskanych i straconych” uderzeń, a więc programu Stroke Value, pozycjonuje Rorego McIlroya na 1 miejscu w 2014 roku w „Total strokes gained” oraz na 1 miejscu w „Strokes gained Tee-To-Green”, czyli dokładnie w tym co mierzy program Stroke Value, czyli „zyskanych uderzeniach”
.
Widać to w statystykach PGA Tour, które również zaczęło stosować uderzenia „zyskane i stracone”.

Koncepcja „zyskanych i straconych uderzeń” oraz oparty na niej program Stroke Value, są najbardziej rzetelnym miernikiem jakości gry golfisty i odzwierciedlają jego rzeczywisty poziom.
Wiadomo co ma on trenować, a nasze strony www.strokevalue.com podpowiedzą dodatkowo jak ma to trenować.

 

Treningi golfowe

Golf jest trudną grą wymagającą 4 różnych typów treningów.

  1. Treningi techniki golfowej w zakresie 5 podstawowych uderzeń – długa gra, pitching, chipping, putting i gra z bunkra
  2. Treningi mentalnego przygotowania do gry
  3. Treningi strategii gry
  4. Treningi fizycznego przygotowania do gry

Na stronach www.strokevalue.com omawiamy i proponujemy wyłącznie treningi techniki golfowej.
Informacje na temat pozostałych typów treningów można znaleźć w książce Krzysztofa Czupryny„Skuteczna gra w golfa”.

Treningi techniki golfowej wszystkich 5 podstawowych uderzeń dzielą się na 2 rodzaje:

  1. Treningi Doskonalące – ich celem jest najpierw opanowanie i potem doskonalenie danego uderzenia
  2. Treningi Podtrzymujące – ich celem jest utrzymanie dobrego poziomu danego uderzenia

Po zastosowaniu programu StrokeValue ® , gracz będzie wiedział:

  1. Jakie elementy swojej gry powinien głównie ćwiczyć
  2. Jaki rodzaj treningu powinien stosować
  3. Jakie ćwiczenia powinien wykonywać
  4. Jak powinien wyglądać trening danego uderzenia (czas, częstotliwość itp.)

Każdy trening danego uderzenia powinien zawierać 4 elementy:

  1. Naukę, korektę lub doskonalenie techniki danego uderzenia
  2. Doskonalenie wyczucia odległości danego uderzenia
  3. Doskonalenie celności danego uderzenia
  4. Umiejętność skutecznego wykonania danego uderzenia w warunkach napięcia, stresu czyli w warunkach gry turniejowej

stroke-value-golf-2558ef-h900 stroke-value-golf-2b63ce-h900 stroke-value-golf-59b0da-h900

You may also like

Comments are closed.