Jak już wiecie z założeń koncepcji Aim Point, uderzenie piłki w prawidłowym kierunku nie wystarcza do trafienia do dołka, szczególnie gdy występują breaki. Z badań wynika, że idealna prędkość piłki jest wtedy gdy w przypadku nietrafienia do dołka zatrzymuje się ona 1 stopę za dołkiem. Wtedy ryzyko zatrzymania się piłki przed dołkiem jest bardzo małe, a w przypadku trafienia do dołka piłka nie wypadnie z niego. Dlatego cała koncepcja Aim Point jest oparta na stałej do danej odległości prędkości piłki, właśnie takiej aby w przypadku nie trafienia (zły wybór kierunku lub zła technika) piłka zatrzymywała się stopę za dołkiem.
Oto ćwiczenie które bardzo pomaga ćwiczyć wyczucie odległości w średnim puttingu.
Na płaskim odcinku greenu wbij linię z 3 tee, a za nimi w odległości 1,5 stopy (ok 45 cm) połóż na greenie kij równolegle do linii 3 tee jak pokazano na zdjęciu poniżej.

120
Weź 5 piłek i ćwicz w sposób następujący:
a. Najpierw ustaw je w odległości 6 (jedna piłka), 7 (jedna piłka) , 8 (itd.), 9 i 10 stóp od linii 3 tee.
b. Puttuj te 5 piłek w taki sposób aby każda piłka zatrzymała się za linią 3 tee, ale przed leżącym kijem.
c. Puttuj piłki w kolejności 8-6-9-7-10 stóp
d. 5 na 5 piłek ma zatrzymać się pomiędzy narysowaną linią (lub tee) a kijem. W ten sposób wyrabiasz sobie wyczucie odpowiedniej prędkości piłki do określonych odległości
Gdy udało Ci się to z dystansów od 6 do 10 stóp, zacznij z dystansów od 7 do 11 stóp i tak aż do dystansów 11-15 stóp.
Na jednym treningu możemy na to poświęcać około 15 minut, aby nie następowało znużenie i nie wyrabiała się sztuczna powtarzalność. Po kilku treningach powinniśmy być w stanie wykonać założone cele i nasze wyczucie prędkości piłki stanie się znacznie lepsze.

 

autor:
Krzysztof Czupryna
PGA Asia
Target 54

link do części piatej: https://golfguru.pl/skuteczny-sredni-putting-czesc-v-trening-realnej-gry-i-gra-treningowa/

Przeczytaj więcej o piłkach do golfa.

Zapisz

Zapisz

You may also like

2 Comments

  1. Robie podobne cwiczenie 😉 ustawiam z 6 tee prostokat i puttuje z roznych odleglosci tak by kazd zatrzymywala sie dalej od poprzedniej ale nie wychodzila poza okreslony prostokat. Potrenuje teraz z tym cwiczeniem.

    Pozdrawiam

  2. Cwiczenie ktore opisuje ma te zalete ze jest tolerancja tylko 1,5 stopy (stopa bylaby idealna) i uderza sie z odleglosci z ktorych trzeba trafiac.
    To cwiczenie w polaczeniu z poprzednim bardzo polepszaja skutecznosc sredniego puttingu. W czesci V za tydz bedzie sprawdzian i Trening Realnej Gry.
    Powodzenia
    Krzysztof Czupryna

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.