Minęły prawie dwa lata od wypuszczenia na rynek serii 915 przez Titleist. Teraz nadszedł czas na nową serię 917. Firma Titleist zaczęła publikować w mediach społecznościowych pierwsze zdjęcia nowych produktów. Kije właśnie przeszły proces zatwierdzający do użytku podczas turniejów golfowych. Prawdopodobnie niebawem zobaczymy te kije w torbach graczy ze stajni Titleista. Pozwoli to powoli napędzać zamówienia na rynku sprzedaży detalicznej. USGA zatwierdzała modele D2 i D3. Tradycyjnie model D2 będzie posiadał główkę 460cc z wyższym MOI. Model D3 będzie posiadał główkę o pojemności 440cc i będzie przeznaczony dla graczy o niskim HCP z przesuniętym do przodu środkiem ciężkości i niższym MOI. Jeżeli seria 917 okaże się podobna do serii 915 nie należy się spodziewać dużej różnicy w CG ( Cenetr of Gravity) lub ogromnej wybaczalności kijów.
Najbardziej godna uwagi jest funkcja nazywana SUREFIT CG
SUREFIT umożliwia zmianę obciążenia kija w osi poziomej główki głównie w zakresie lewo-prawo i trochę góra-dół.
Sugeruje to możliwość zmiany charakterystyki kija w zakresie draw/fade oraz będzie też możliwa lekka zmiana trajektorii lotu piłki i kontroli spinu. Ze względu na wielkość i rozmieszczenie ciężarka nie możemy się spodziewać że uda się znacząco zmienić parametrów kija.
Nie mamy żadnej informacji kiedy seria 917 trafi do sprzedaży ale z doświadczenia wiemy ze następuje to zazwyczaj jesienią (wrzesień/październik).
Mamy nadzieje że Titleist zapożyczy technologie z serii C16 ( segment premium kijów Titleista) ale kije zostaną wyprodukowane z bardziej tradycyjnych (tańszych) materiałów i zostaną wycenione znacznie poniżej cen C16. Nasze przewidywania kształtują cenę za drivera na poziomie 2100-2200 PLN
21